Tuesday, 8 August 2017

SERBA SALAH

Assalamualaikum..salam sejahtera.

Kadang-kadang berdiam lebih baik.
tapi macam mana kau nak berdiam kalau orang asyik bertanya.
Yang bertanya satu hal. DIRI kau sendiri tu!
Perasaan tuh akan rasa serba serbi tak kena.
Rasa bersalah. Rasa tak bertanggungjawab.
Semua bercampur-baur.

Hal ni kalau tak berkaitan dengan kesihatan,
aku akan cuba usahakan jugak.
Tapi ni melibatkan kesihatan.
Cuba sehabis baik pun memang tak boleh.

Biarlah orang nak cakap kau PENTINGkan diri ker..
SENGAJA NAK LARI dari tanggungjawab ke..
NAK LEPAS TANGAN ker..
NAk MENGULARR ke...
(tau tak mengularr tu ape? hehe)

Time aku sakit..
ada ke ko datang tolong jagakan anak-anak aku..
ada ke ko datang tolong cuci kain baju kat rumah aku..
ada ke ko datang tolong bagi makan dekat aku ngan anak-anak aku..
tak de pun kan..

so baik ko diam je.
Bersyukurlah ko sihat sempurna.
Tak diuji dengan masalah kesihatan.
Tu je nak cakap.

Aku ni kalau aku sihat aku join je mana-mana program,
Sebab aku suka.
Benda-benda leceh pun aku suka.
Benda-benda memenatkan pun aku suka.
TAK MENJADI MASALAH langsung buat aku.

Tapi tu lah..KITA PUN TAK SANGKA BILA KITA AKAN DIUJI...



#respect

4 comments:

Chekgu Azrine said...

semoga dipermudahkan sgla urusan ye sis

mOoN IzzaN said...

kann.. kadang tu rasa penat sgt nak berdepan ngan org sekeliling

mamapp said...

Kesihatan adalah rezeki Yang paling besar. Kalau tak sihat kena berusaha hingga sihat yg lain biaqpi laa

SalbiahM said...

kadang-kadang kita kena pentingkan diri

About Us

We sell creative goods all over the internet. Welcome to our website, we hope you enjoy our products.

Labels

Popular Posts